Tycoons slot betsoft games

امید بهبودی صنعت بیمه در گرداب تورم !!!؟؟

امید بهبودی صنعت بیمه در گر

با وجود اینکه سال ها از سابقه فعالیت شرکت های بیمه در ایران می گذرد اما هنوز درصد قابل توجهی از مردم جامعه ما نسبت به بیمه و فواید آن بدبین بوده و اعتماد کافی در این خصوص ندارند.شاید دلیل این رفتار و ذهنیت به نوع عملکرد صنعت بیمه در ایران در طی این سال ها باز می گردد.به قول معروف این جمله در بین مردم رایج است که بیمه پول را با احترام از مشتری می گیرد و با بدقولی و...به سختی پس می دهد. مهمترین دلیل و علتی که افراد جامعه راغب به بیمه شدن می باشند دریافت حقوق بازنشستگی پس از پرداخت 30 سال حق بیمه است و این درحالی است که میانگین عمرواقعی وهمچنین دشواری پیدا کردن شغل  درجامعه به گونه ای است که بسیاری از افراد تنها چند سال طعم حقوق بازنشستگی را می چشند جدای از این که مبلغ قابل پرداخت ازسوی بیمه به عنوان حقوق بازنشستگی در مقایسه با پرداخت های ماهیانه فرد در طی سی سال تناسب چندانی ندارد .بگذریم که بعد از موعد بازنشستگی تا پرداخت اولین حقوق این دوره برای بیمه گذار پرازمکافات است .اما دلیل دومی که افراد به بیمه شدن تمایل دارند شاید پرداخت هزینه درمان باشد. مراقبت درمانی  به عنوان يکي ازنيازهاي اساسي انسان هاست و بيمه درماني مناسب ترين پاسخ به این نیاز است.متاسفانه مشکلات نظام بيمه اي وحمايت هاي اجتماعي کشورنشان مي دهد که اين نظام با چالش های عديده اي روبرو است و با توجه به خدمات پایین پرداختی بیمه ،گاهی هزینه درمان و نسخه آزاد تفاوت چندانی با هزینه بیمه شدگان ندارد.گرچه طی این سال ها بیمه ای با نام بیمه تکمیلی با هزینه پرادختی بالاتراز سوی بیمه گذار ،تا حدودی هزینه های پزشکی و درمان را باز می گرداند، که متاسفانه همانطور که گفته شد به دلیل هزینه بالای بیمه تکمیلی همه افراد جامعه قادر به بهرمندی از آن نیستند.اما تعریف بیمه چیست ؟ بیمه سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را درصورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید و یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد. بنابراین، بیمه یکی از روش های مقابله با ریسک است.طی یک قرارداد بیمه، ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد (که بیمه‌گذار نامیده می‌شود) به طرف دیگر(که بیمه‌گر نامیده می‌شود) منتقل می‌گردد. بنا به تعریف، بیمه‌گر شخصی حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌گذار، جبران خسارت و یا پرداخت مبلغ مشخصی را در صورت بروز حادثه تعهد می‌کند. در مقابل، بیمه‌گذار شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان، مال یا مسوولیت خود یا دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. سابقه فعالیت بیمه‌ای در ایران از سال ۱۲۸۹ شروع شد. شرکت بیمه ایران در بدو تاسیس با مشکلات متعددی روبرو بود که از آن جمله می‌توان به نداشتن قرارداد اتکایی برای بسیاری از رشته‌های بیمه اشاره نمود. به همین دلیل، این شرکت در بدو فعالیت خود تنها به فروش بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی و حمل و نقل می‌پرداخت. این شرکت توانست به‌تدریج سایر محصولات بیمه را نیز به سبد خود اضافه نماید. علاوه بر رشته‌های مختلف بیمه‌های بازرگانیُ این شرکت توانست انواع بیمه‌های اجتماعی از قبیل بیمه کارگران را نیز در ایران پایه‌گذاری نماید و روز به روز بر محصولات بیمه افزوده می شود،از دیگر سوتامین اعتباری و مالی همه جوامع پیشروعلاوه بربانک ها به صنعت رو گسترش بیمه گره خورده است، بنابراین همان طور که تورم افسار گسیخته تا کنون باعث شده برمشکلات اعتباری و مالی بانکی،علی رغم توصیه کارشناسان فنی و حتی مذهبی (در خصوص ربوی بودن نظام بانکی) گرفتار باشیم وهمچنان دورتسلسل معضلات بانکی،وضعیت سرمایه گذاری را معطل و سرگردان نگه داشته ،امید به بهبودی سازو کار بیمه بدون حل مسائل پولی و اعتباری آب در هاون کوبیدن است.

 

دیگر مطالب مرتبط

نظرات و دیدگاه های شما

دیدگاه و نظرات خود را ارسال کنید.